Bästa receptet

JAG ÄR HÄRMED TILLBAKA MED DET BÄSTA RECEPTET I VÄRLDEN PÅ
 
 

Min mugg rymmer 3dl, därför kommer receptet utgå ifrån det. Ingenting är exakt. Man gör efter smak och storlek på sin mugg.
 
Du behöver

 Din mugg med mjölk i. (Det är smart att hälla i mjölken i muggen, sedan ner i kastrullen, för då blir det ju exakt rätt mängd.)
 En rågad tesked kakao.
 Lite strösocker, runt en tesked, lite mindre kanske. Jag använder skeden ni ser på bilden.
 Kanel
 Chokladsås
 Minimarshmallows (man kan också ta andra såklart, men det är godast med mini för då behöver man ingen sked eller något, utan de bara kommer med i farten när man dricker.)
 
Såhär gör du!

 Häll i mjölken, kakaon, sockret och lite kanel i en kastrull och sätt på plattan.
Vispa hela tiden för att få den len och jämnvarm.
 När det är klart så har allt löst upp sig i mjölken och det ryker en del. Det kommer börja lösa upp sig lite tidigare och vid de första tecknen vid rök så se till så att det är från vätskan också och inte bara från kanterna av kastrullen.
 
Häll sedan över den varma chokladen i din mugg, lägg på dina marshmallows (jag gillar att täcka nästan hela ytan), ringla på lite chokladsås och dutta på lite lite kanel på toppen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0