Fjärilshuset del 1 - Fiskar och fåglar

På höstlovet var jag i fjärilshuset i Stockholm! Jag har varit där flera gånger när jag har varit yngre, men nu var det många år sedan.
För er som inte vet vad det är så är det typ som enormt stora växthus där det flygger fjärilar. Självfallet inte bara svenska fjärilar, utan många fina, exotiska arter. De har också en fisktank och några andra djur.
 
Jag tänkte dela upp inläggen i två delar. Först kommer bilderna på fiskarna och fåglarna och en groda??
Förresten så fanns det stora, fula, köttätande fiskar. Grejen är den att jag hatar fiskar och tycker de är jätteäckliga. Men de här fiskarna ni får se är fina, Hitta Nemo-fiskar.
 
Men först var vi hos hajarna.
 
Först kom man in i ett "rum" där tanken var utbyggd så man kunde stå med tanken över sig. Där gillade småhajar att simma, så det var ganska häftigt. Jag fick dock ingen bra bild, så det är ingen med på det.
 
Men här är i alla fall en haj.
 
Nemo-fisk! Ni vet han med ärr över näbben.
 
Nemoooo!
 
Bubbelfisken i Nemo!!!!!!!
 
Slut på Nemo, men här är en groda.
 
 
 
Sen blev det regnoväder, som det blir då och då där inne.
 
 
Så ja! Det var lite fiskar och lite annat. Bilder på fjärlilarna kommer imorgon.
(Man får inte ta eller kopiera mina bilder utan tillstånd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0